Diskuzní fórum Parent Project - svalová dystrofie

| Návrat do diskuzí | Na konec strany |



Diskusní téma:

| 19.02.11 08:22:48 | Shlédnuto:1428 | Jaroslav   Hodnocení ve škole
Dobrý den,
máme takto nemocného vnuka, který má 15 let a navštěvuje ZŠ. Chci se zeptat, zda má nárok na odlišné hodnocení, známkování atd. Zdá se mně drastické klást na něho stejné požadavky. Má ředitel školy v pravomoci to zařídit? Jak se má postupovat?
Děkuji za pomoc.


Příspěvky do diskuse:

| 19.02.11 12:35:29 | Shlédnuto:2350 | Václav Vsněk   Re:Hodnocení ve škole
Možný je asi indivuduální studijní plán , záleží ale na přístupu vedení školy , náš Honza (13 let) krom tělesné výchovy a různých bariérových akcí , jiné úlevy nemá a já ani nejsem pro aby se mu jiné poskytovaly , dokud je to tedy možné zvládat běžným denním režimem , víc se tím separuje z kolektivu a to podle mě není dobré , vše samozřejmě za předpokladu že výuku zvládá .

| 19.02.11 16:01:42 | Shlédnuto:2334 | Pavel   Re:Hodnocení ve škole
Především záleží na individuálním posouzení zdravotního stavu a možností samotného žáka. Nelze globálně a takto na dálku stanovit jaké požadavky mohou být na žáka kladeny a jaké případné úlevy má žák mít. Těch možností jak situaci řešit je více. Pokud máte pocit, že škola selhává, bylo by dobré se obrátit na některé Speciální pedagogické centrum. V našem případě působí SCP pouze jako konzultant pro výuku. Jednou za rok SCP navštívíme a hledáme řešení jaká opatření vzhledem k progresi nemoci v základní škole zavést. Naše škola je v tomto hodně vstřícná. Pro žáka je možné nastavit individuální studijní plán, který má mnoho možnosti. Setkal jsem se i s tím, že je žák doma a do školy jezdí pouze na přezkoušení. Stejně jako Vašek si však myslím, že je dobré, aby byl co nejdéle v kolektivu se svými vrstevníky.

| 23.02.11 12:44:59 | Shlédnuto:2359 | Stranger   Re:Hodnocení ve škole
Věcně a fundovaně Vám odpověděli oba pánové přede mnou, takže já připojím jen osobnější poznámku: Z dotazu není zřejmé kterým druhem onemocnění je chlapec postižen; faktem ale zůstává, že možnosti jeho eventuálního budoucího uplatnění budou značně omezené - proto Vám doporučuji nepřikládat výsledkům ze školy nějaký mimořádný význam. To podstané je, a to snad platí obecně, aby do sebe děti během školní docházky dostaly tolik, kolik jsou vzhledem k dispozicím a okolnostem schopny, aby školu nebraly jako převážně otravnou nebo nudnou epizodu. Na učitelích a rodinném zázemí pak zůstává rozpoznat, co je baví a to rozvíjet a podporovat. Víte, pro mě a pro moji rodinu je od začátku úplně nejdůležitější vyplnit našemu Jurovi maximálním dosažitelným komfortem jeho ořezaný život...Kdysi dávno jsem četl krédo nějaké dnes už anonymní seniorky, které mi asi navždy utkvělo v paměti; pravila: "... hodnoty, kterých jsem si vážila celý život, a to soucit s utrpením druhého člověka, pocit spoluviny na hrůzném stavu světa, pocit promeškání příležitosti pomoci potřebným lidem a stud za nemohoucnost toho pro ně udělat ví ..."

| 26.02.11 01:08:50 | Shlédnuto:2323 | lucie cadkova   Re:Hodnocení ve škole
Ahoj,syn má DMD,je mu 9,chodí do tředí třídy respirační školy při FN Plzeň a před nástupem do druhé třídy jsme byli třídní učitelkou posláni na vyšetření do pedagogicko-psychologické poradny,nejprve ho vyšetřila psycholožka a zjistila že má dyslexii,lehkou dyskalkulii atd.,do zprávy pro školu napsala že syn nemá psát nic na čas jako tzv. pětiminutovky,má využívat duočtení,nemá počítat z hlavy těžší příklady....a také sme mohli písemně požádat ředitelku školy o slovní hodnocení na vysvědčení.S učitelkou sme domluvený že v případě horší známky mu dá do žákovské nebo do sešitů smajlíka-bručouna,aby sme ho neodradili od chutě se učit.A občas chodíme k pedagog.poradkyni a ta se sním třeba hodinu učí a pozoruje pokroky a dává mu různé úkoly na doma.To vyšetření je platné dva roky.Pak se jde znova na vyšetření.Za ten rok a půl se syn hodně zlepšil,rád se učí,dokonce mu z ČJ a M teď v pololetí vycházela dvojka,a to sme si mysleli že to nebude takhle lehce zvládat.Jinak je osvobozený z TV.I AJ se začal učit.Zatím asistenta nemá,sice chodí hůř a půjde na operaci levé achillovky,ale i tak se snažíme aby byl hodně v kontaktu s dětmi ve třídě.Do a ze školy ho vozím,s aktovkou mu pomáhá učitelka nebo děti,zatím to zvládáme.Pořád nám všichni nabízejí chodítko,kočárek atd...ale dokuď ještě sám nebo za ruku chodí tak odmítáme tyto pomůcky,jen na noc má dlahu a teď sme mu pořídili vertikalizační stojan.Snad vám moje rady k něčemu budou.Mějte se hezky.cadkova

| Návrat do diskuzí | Na začátek strany |


Váš příspěvek do diskuze:
Jméno: nutné zadat
E-mail: není vyžadováno
Nadpis: nutné zadat
Zpráva:
Opiš kód: nutné zadat


© 2005-2015 Parent Project - svalová dystrofie, Česká republika
E-mail: parentproject@parentproject.cz, Telefon: 776 001 206-7
Sídlo sdružení: PARENT PROJECT, spolek, Větrná 262, 550 01 Broumov
Zasílací adresa: PARENT PROJECT, o.s., Husova 245, 417 04 Hrob
Dotazy a připomínky k webovým stránkám: webmaster@parentproject.cz