Naše činnost / aktuální sdělení:

Info z 4. ročník "pánské jízdy"

Tak kamarádi, máme za sebou další pánskou jízdu v Chlumu u Třeboně. Letos se sešlo 12 Zděnků a od 18. do 22. září patřil patřil oblíbený Pařez zase jenom klukům a tátům Párenťákům. Většina už přijíždí ve středu, no a večer trávíme vítáním, ochutnováním dovezených laskomin (opět v čele s luxusním rohovoládovobělským guláškem, tentokráte kaňouřím) a samozřejmě i debatami nad zásadními tématy.

Ve čtvrtek ráno razíme na první výlet – volíme Jindřichův Hradec, který jsme v předchozích ročnících tak trochu opomíjeli. Začínáme na nádraží, kde okukujeme místní úzkorozchodnou železnici, vyjednáváme s panem přednostou, zda by nás nesvezli vláčkem a porůznu debatujeme s domorodci. Protože svezení nakonec nevychází (přeci je nás na tak malý vlak trochu moc), po krátkém dešti vyrážíme na spanilou jízdu Hradcem, hledaje vhodnou výkrmnu. Starší Zděnkové už tradičně používají koloběžky (jinak prostě těm mladším nestíhají), oba Zděnkové hasiči se mají komické převleky a ten starší navíc co chvíli fouká do sirény, takže dohromady budíme u místních právem pozdvižení. Obyvatelsvo je však mírumilovné a tak nakonec úspěšně dorážíme na náměstí, kde proběhne vydatná krmitba. Po té vyrážíme na místní hradozámek a nutno podotknout, že to opravdu stojí za to. Navštěvujeme všechna nádvoří a je to opravdu super – doporučujeme!! Následuje návrat k autům (opět budíme trochu pozornost) a razíme na základnu. No a večer grilovalačka a všeobecné veselí.

V pátek nevypadá počasí nejlépe, proto volíme osvědčenou akci – zahraniční zájezd do bazénu v Gmundu. Cíl je jasný, řádně se vyráchat a předmýt se alespoň do neděle. Letos si kupujeme rovnou 3 hodiny, což se ukazuje jako správná volba, alespoň máme dost času na převlečení. Pouze Zděnkové Kladeňáci se odpojují a vyráží na obhlídku města. Po koupačce poněkud utahaní razíme zpátky na základnu, následuje pozdní oběd, večeře, 2. večeře a tak dále.

V sobotu je už počásko o dost lepší. Není sice žádné vedro, ale neprší, takže razíme tentokrát na pěší výlet. Již tradičně se pouštíme na molo na rybníku Hejtman. Nutno podotknout, že prkna na molu už nejsou to, co bývala v předchozích letech, takže je zázrak, že jsme nikoho neutopili. Uvidíme, jak to dopadne příště. Následuje návštěva kempu a debata s panem kioskářem – rybářem, kde nám pán popisuje, co už všechno chytil. Nakonec se ale stejně shodneme, že nejlepší ryba je vepřová, případně hovězí. Po krátkém občerstvení razíme do lesa, kde se koná koncert spisovné mluvy mladších Zděnků. Tento, ač natočen, zůstane pravděpodobně navždy v trezoru, protože chlapci se opravdu snažili. Následuje tůra uprostřed lesů s občasným houbařením, až docházíme k příjemnému penzionu Medenice, který už skutečně přichází vhod a místní kuchyně budiž zapamatována pro časy budoucí. Poslední část expedice přináší sjezd do Chlumu, kam dorážíme těsně před deštěm. O délce výletu svědčí i dva vybité vozíky, naštěstí až těsně před cílem. Večer pak obvyklý scénář s několikachodovou večeří.

A tak už je tu neděle a tím i konec 4. pánské jízdy, která se opět vydařila. A nám nezbývá, než zatlačit slzu, rozloučit se, vyrazit domů a těšit se na příští rok.

Takže přátelé, za rok zase v Chlumu!

Další fotografie z akce si můžete prohlédnout zde, zde a zde.